Het rapportagemodel bestaat uit een set van eenduidig gedefinieerde prestatie indicatoren, die elk een weergave is van één of meer financiële, operationele of daarvan afgeleide gegevens. Deze set is onbeperkt uitbreidbaar, op basis van behoefte. U bepaalt welke prestatie indicatoren worden getoond.
Dit model biedt een eenduidig inzicht in de prestatie van één of meer organisaties, die op één of andere wijze aan elkaar zijn of worden gerelateerd. Naast de eenduidige presentatie van gegevens is het rapportagemodel een toekomstvaste oplossing voor het importeren, consolideren, converteren en leveren van gegevens, in elk (standaard) formaat.
Lees meer...Op de app en de website worden ze weergegeven als prestatiemeters, waarmee in één oogopslag duidelijk is hoe de organisatie er voor staat.
Lees meer...Invoeren en raadplegen van gegevens via smartphone app en website.
Lees meer...Het bijwerken van de administratie vindt geautomatiseerd plaats, of wordt zo gefaciliteerd dat het eenvoudig kan worden ingepast in de dagelijkse werkzaamheden. Dit leidt tot foutreductie, tijdsbesparing en lagere kosten.
Operationele en financiële prestatiegegevens worden vertaald naar individuele en doelgroep georiënteerde (benchmark) overzichten. Hiermee wordt een actueel inzicht verkregen in de prestatie van de organisatie; periodiek, cumulatief, exclusief, geconsolideerd, afgezet tegen voorgaand jaar, begroting of landelijk gemiddelde.
De groeiende gegevensverzameling nodigt uit gericht te zoeken naar informatie, als basis voor besluitvorming en organisatieontwikkeling. De signaleringsfunctie 'brengt' de informatie naar de juiste persoon, op het moment dat het nodig is.
Met de handmatige invoer van enkele gegevens, zoals omzet, inkoop, klantenaantal en gewerkte uren, kan een goed beeld worden verkregen van het presteren van de organisatie. Dit geldt ook voor het meten van de gemiddelde prestatie van een winkelformule.
Door aan te sluiten op de boekhouding wordt een volledig beeld verkregen. Met de standaard overzichten worden de cijfers van de jaarrekening dan op wekelijkse of maandelijkse basis inzichtelijk. Via de KPI’s (prestatiemeters) die voor de organisatie zijn gedefinieerd wordt invulling gegeven aan de specifieke informatiebehoefte.
Voor de implementatie van ISEEMORE zijn er verschillende opties.
De belangrijkste randvoorwaarde voor het overal en altijd kunnen beschikken van een volledig beeld van de ontwikkeling van de organisatie is dat gegevens tijdig, volledig en juist beschikbaar zijn. Als dit is geregeld, is de implementatie geslaagd.
Als de implementatievorm is gekozen is de technische implementatie eenvoudig, in enkele uren te realiseren. Indien verschillende organisaties en belanghebbenden betrokken zijn is de grootste uitdaging het bedenken van de juiste implementatiestrategie en deze te vertalen naar een projectmatige aanpak. Zo wordt er voor gezorgd dat implementatievorm en –tempo aansluit op de cultuur van de organisatie en dat draagvlak en betrokkenheid van medewerkers worden gewaarborgd.
Het hoofdkantoor, de franchisegever, het accountants- of administratiekantoor, filiaalhouders en /of franchisenemers voeren de boekhouding, maken deze compleet of voeren... Lees meer
De gegevens van een organisatie worden opgenomen in een gestandaardiseerd rapportagemodel. Het rapportagemodel bestaat uit een set van eenduidig gedefinieerde prestatie... Lees meer
Kritieke Prestatie Indicatoren (Key Performance Indicators, afgekort KPI's) worden gebruikt om prestaties te analyseren. Op de app en de website worden... Lees meer
De producten van ISEEMORE bieden wekelijks of maandelijks inzicht in actuele prestaties. Invoeren en raadplegen van gegevens via smartphone app en... Lees meer
Via een rolgebaseerde autorisatie wordt toegang verkregen tot rapporten die behoren tot of zijn toegewezen aan betreffende organisatie(s) en gebruiker. Lees meer
De implementatie van ISEEMORE is gericht op de ontwikkeling van een fundament, dat deel uit maakt van een professionele bedrijfsvoering... Lees meer